Mateřská škola je od 1. 1. 1999 zařazena v síti škol MŠMT a od 1. 4. 2006 zapsána do školského rejstříku Ústeckého kraje. Z tohoto důvodu můžeme poskytovat povinnou předškolní výchovu.
Naše vize je, navázat na ty nejlepší a léty prověřené tradice dobré a funkční „velké rodiny“, kde se všichni respektují a pomáhají si.
Proto je naše mateřská škola zařízení rodinného typu s prvky alternativní školy.
Co znamená alternativní škola?
Alternativní školy se snaží o přiblížení učiva zábavnější formou než školy klasické. Jedná se o učení pomocí her, prožitkem, pokusy, díky čemuž můžeme tyto školy nazývat "školy hrou".
Čím je naše MŠ výjimečná?
- Celý objekt MŠ je bezbariérový.
- Francouzská okna umožňují ze všech prostor přímý vstup do zahrady, to nám umožňuje většinu vzdělávacích i výtvarných aktivit organizovat na čerstvém vzduchu.
- Máme podlahové topení, a tak děti mají při všech činnostech tepelnou pohodu.
- Využíváme čističky vzduchu v hernách dětí i v ložnici dětí.
- Akustické podhledy ve všech prostorách MŠ omezují hlučnost.
Věděli jste, že nadměrný hluk je pro lidské zdraví škodlivý?
To není třeba nijak zdůrazňovat. Poněkud opomíjenější zůstává skutečnost, že dětem, jež mají mnohem citlivější sluch než dospělí, ubližuje ještě více. Příliš mnoho hluku může být důvodem nejen psychických, ale také zdravotních potíží dětí.
Jak děti vzděláváme?
- Jedna paní učitelka se věnuje skupince 6 až 8 dětí. Takto početná skupinka umožňuje pedagogům vnímat každé dítě a věnovat se jeho individuálním potřebám.
- Děti poznatky získávají na základě prožitku a zkušenosti, prostřednictvím vlastní činnosti.
- Poznatky o přírodě a o světě kolem nás získávají děti tak, že provádějí různé praktické pokusy.
- Využíváme spojení pohybu a činností s písničkami a říkankami.
- Pracujeme s Montessori pomůckami, neocenitelné jsou při seznamování dětí s čísly a logickým uvažováním.
- Zařazujeme pěstitelské práce a tvoříme i vaříme z vypěstovaných plodů.
V čem se lišíme od ostatních MŠ?
- Pracujeme s programem Metoda dobrého startu. V jednotlivých lekcích si děti procvičují hudebně pohybové dovednosti, sluchovou analýzu a syntézu, fonematický sluch, slovní vyjadřování a hlavně grafomotoriku a cviky pro nácvik správného psaní.
- Využíváme soubor Klasika před školou, který je sestaven hudebními pedagogy a děti se v krátkých a poutavých ukázkách seznamují s vhodně vybranými skladbami vážné hudby. To podporuje jejich vnímání a soustředění.
- Každý den provádíme logopedickou preventivní péči.
- Zařazujeme „Jógu pro děti“ a relaxační míčkování.
- Děti mají možnost absolvovat podzimní a jarní kurz tenisu.
- Účastníme se se všemi dětmi programů
- v ekologickém centru Sever
- v knihovně KHM
- v divadle KHM
- kurzu před plavecké výchovy
- výtvarných soutěží
- V podzimním a jarním období vyjíždíme s dětmi na pravidelné celodenní výlety do přírody.
- Každý měsíc pořádáme společné odpolední akce pro rodiče a děti.
- Příchod a odchod dětí je možný podle dohody v rámci celé provozní doby.
- Dobu odpoledního odpočinku si děti volí individuálně samy.
Jak seznamujeme děti s anglickým jazykem?
- S angličtinou jsou děti seznamovány podle výukových materiálů Wow britské společnosti Wattsenglish s akreditací MŠMT. Výuka je formou hry a zábavných příběhů. Děti jsou neustále vtahovány do výuky – reagují a hlavně vnímají a tím si jazyk osvojují.
- Angličtinu děti vstřebávají přirozenou cestou, protože se prolíná do všech denních činností.
- Každý týden je věnován vybrané písničce, kterou všechny děti znají v českém jazyce, ta je zjednodušenou formou převedena do anglických frází. Děti nenásilnou a hravou formou používají slovíčka a anglické fráze.
Jak máme zajištěno stravování dětí?
- Děti mají zajištěno celodenní stravování.
- Děti, které přicházejí do MŠ hned při zahájení provozu, mají možnost snídaně.
- Všechny děti mají dopolední přesnídávku s ovocem a výběrem ze dvou nápojů (mléčný a čaj).
- Oběd je dětem dovážen z Centrální školní jídelny.
- Jídlo je vydáváno samoobslužnou formou, děti si samy určují velikost.
- Pitný režim je zajištěn během celého provozu. Děti si mohou neustále doplňovat nápoj.
- Ve spolupráci s Centrální školní jídelnou můžeme dětem zajistit různé druhy diet.
Jak si u nás probíhá adaptace nových dětí?
- Nově příchozí děti mají možnost postupné adaptace na nové prostředí.
- Rodiče mohou být přítomni ve třídě MŠ v průběhu adaptačního programu.
Standardní služby:
- výchovně-vzdělávací program běžný pro mateřské školy
- zajištěné celodenní stravování
Nadstandardní služby:
- alternativní prvky Montessori pedagogiky
- alternativní prvky Waldorfské pedagogiky
- seznamování s anglickým jazykem s výukovými materiály Wow
- logopedická preventivní péče
- práce s „Metodou dobrého startu“¨
- práce s cyklem „Klasika před školou“
- příchod a odchod dětí je možný podle dohody v rámci provozní doby
- rodiče mohou volit různé formy pobytu - celodenní, polodenní - dopolední, polodenní - odpolední, krátkodobý - hodinový (během provozních hodin)
- rodiče mohou volit různé formy stravování - celodenní, polodenní, jen přesnídávka, jen oběd, jen svačina apod.
- pro děti můžeme zajistit různé druhy dietního stravování
- děti pojištěny u České Pojišťovny
- odpolední činnosti – sportovně-pohybové činnosti, výtvarné činnosti, hudebně- pohybové činnosti
- pohybové aktivity na hřišti s umělým povrchem
- kurzy předplavecké výchovy
- jóga pro děti
- tělovýchovné aktivity v tělocvičně ZŠ
- relaxační míčkování
- návštěvy solné jeskyně
- podzimní a jarní tenisový kurz pro děti